Bruger analyser

User-interface-prototyping-left
User-interface-prototyping-right

Webside eller app kundeanalyse er en smart måde at se indeni hovedet på dine brugere, uden at behøve hypnose eller clairvoyance. Hvorfor forlader brugerne din site, uden at registrere sig, eller købe noget? Hvorfor er effektiviteten dalet efter et produkt er implementeret? Hvorfor bruges en mobil app kun én gang?

Vi hjælper dig med at finde ud af det.

Hvorfor er det vigtigt?

At definere din målgruppe hjælper dig med at:

  • Opdatere din forståelse af produktet, samt at få fjernet alle overflødige elementer, og derved nedbringe udviklingsomkostningerne;
  • Boost brugernes effektivitet og tilfredshed;
  • Få indblik i hvad der tiltrækker dine brugere på konkurrerende produkter;
  • Undgå at ende op med en «Frankenstein». i.e. et produkt der har en masse funktioner «for alle», men ingen har lyst til at bruge det;
  • Opdag effektive marketing kanaler for din virksomhed.

Viden om din målgruppe er vital for at designe en ordentlig brugergrænseflade og –oplevelse generelt. Uden denne viden, kan din investering være spildt, og dit produkt kan ende op uden efterspørgsel.

Selv når målgruppe profilen er kendt, er der masser af yderligere bruger information der er vigtig. Målgruppe karakteristikker er utallige; Indsamling og analyse af disse data vil hjælpe dig med at tage de rigtige og mest effektive beslutninger, som i sidste ende vil gøre dine kunder glade, og få din forretning til at blomstre.

Hvem skal analyseres?

Målgruppe analyse retter sig imod dine nuværende brugere, hvis dit mål er at holde dem loyale, mens den retter sig imod dine potentielle brugere, hvis det handler om at tiltrække et bredere publikum.

Hvordan defineres målgruppen?

Der er forskellige metoder til målgruppe analyse – fra undersøgelser og spørgeskemaer til aktivitets-analyse, web-analyse og indholds-analyse. Vi laver både kvalitativ og kvantitativ analyse, men vores foretrukne metode er såkaldt «personer».

«Person» er en generaliseret profil af en repræsentativ del af din målgruppe, der indeholder information om:

  • Brugerens demografi og psykologiske karakteristika (beskæftigelse, køn, alder, vaner, computer evner, behov og motivation);
  • Brugerens opgaver eller mål;
  • Brugerens arbejdsbetingelser. Arbejdsplads, operativ system, browser, sågar belysningen på arbejdspladsen, kan være en del af informationen!

Når vi har en «person» defineret, designer vi ikke for en abstrakt bruger, men for en virkelig person, med hans eller hendes behov og begrænsninger.

Afhængigt af dit produkt, vil vi lave den bedst mulige strategi, for at definere målgruppen, sammen med dig.

Hvor lang tid vil det tage?

Undersøgelse og analyse af målgruppe tager os typisk fra tre til fire uger, afhængig af kompleksitet og størrelsen af projektet. Bestil bruger analyse allerede i dag, jo før du kommer i gang, jo før vil du opleve mere tilfredse brugere!